Sahabat Saya...

Wednesday 18 April 2012

Duhai Hati, Wahai Jiwa.... bertenanglah.....

Rabbi..
KAU lah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,
KAU lah yang menciptakan pelbagai perasaan,
KAU menciptakan, cinta, rindu dan kasih sayang,

Rabbi...
Tenangkanlah hatiku....
Aku tidak mahu terbelenggu dengan perasaan dari dalam jiwaku,
Aku takut cinta dan kasih ini melebihi cinta dan kasiku padaMu
Aku takut kerinduan ini melebihi kerinduanku padaMu...

Illahi...
Damaikanlah hati ini...
Aku tidak mahu ingatanku pada dia melebihi ingatanku padaMu,
Aku tidak mahu rasa bahagia ini melebihi rasa bahagia bila ku bersujud padaMu,

Rabbul Izzati,
Kau ciptakan sekeping hati,
Yang diisi dengan nurani,

Rabbul Izzati,
HambaMu ini telah jatuh cinta,
Pada Adam yang tanpa sedar telah mula menetap jauh di sudut hati,
Aku bermohon padaMu,
Yang penuh dengan kasih dan sayang,
Jika cinta itu baik unttukku,
Kekalkanlah ia,
Jika buruk bagiku,
Hapuskanlah dia....

Ya Rahman...
Hanya KAU yang benar-benar tahu akan hati ini.

No comments:

Post a Comment