Sahabat Saya...

Saturday, 16 June 2012

Sinopsis Cahaya Kasih Haleeda


“ Ya Allah, Ya Tuhanku, sesunguhnya hanya Engkau yang benar-benar memahami perjalanan hidupku Ya Allah. Ya Rahman, suburkanlah rasa cintaku pada Mu dan Rasul Mu. Biarlah cintaku pada Mu dan Rasul Mu melebihi cintaku pada sesiapun di dunia ini. Ya Allah, seketika tadi aku lalai pada Mu. Aku lupa akan ketentuanMu lantas aku terlarut dalam kesedihan. Ya Allah, aku bermohon kepadaMu, kembalikanlah kesihatan umi dan babahku Ya Allah, ringankanlah penderitaan yang mereka tanggung Ya Allah. Mereka sudah terlalu banyak menderita dalam perjalanan meraih cintaMu. Berkatilah mereka, kasihanilah mereka. Jauhkanlah mereka dari azab nerakaMu.
Ya Rahman, kau berikanlah petunjuk pada walidku. Berikanlah dia petunjuk kepada jalan yang lurus, jalan yang Engkau redai. Ampunkanlah segala kekhilafannya kepada Mu. Janganlah Engkau memesongkan hatinya sebegitu jauh. Kurniakanlah hidayahMu padanya, kurniakanlah rahmatMu kepadanya. Walau apa pun jua yang telah diucapkan dan dilakukannya pada ku, dia tetap ayahku, yang menjadi asbab kelahiranku di dunia ini Ya Allah. Ya Rabbi Illahi, jauhkanlah dia dari azabMu.
Ya Rahim, kau ampunilah saudaraku Suhana. Izinkanlah hatinya kembali padaMu. Kurniakanlah kepadanya nur hidayahMu Ya Allah. Ampunkanlah keterlanjurannya. Lindungilah dia dari terus termakan godaan syaitan laknatullah.
Ya Allah, rahmatilah keluargaku. Berikanlah kejayaan kepada adik-adikku Ya Allah, permudahkanlah hati mereka dalam menimba ilmu pengetahuan. Hindarkanlah perasaan jemu, kecewa dan mudah putus asa yang boleh merosakkan diri dan hidup mereka Ya Allah. Teguhkan hati mereka terhadapMu, agamaMu dan takdirMu Ya Allah. Rabbana atina firduniaa hasanah, wafilakhirati hasanah, wakina a’zaban-nar,”

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Di setiap sujudnya, dia tidak pernah alpa, tidah pernah lupa, tidak pernah leka. Doanya ke hadrat Illahi sentiasa dititipkan buat keluarga tercinta di tanah air meskipun dirinya terlontar jauh ke negera tanah tumpah uminya. Dia yang selalu bekorban untuk kebahagiaan yang lain, mampukah memliki kebahagiaannya sendiri? Hanya kepada Rabbul Izzati dia menyerahkan diri.

No comments:

Post a Comment